گوشت گنجشکک

گوشت گنجشک ,گوشت گنجشک حلال است,گوشت گنجشک در بارداری,گوشت گنجشک چه خواصی دارد,گوشت گنجشک چه خاصیتی دارد,گوشت گنجشک برای کودکان,گوشت گنجشک و ویار,گوشت گنجشک خواص,گوشت گنجشکک

گوشت گنجشک

توضیحاتی در مورد گوشت گنجشک

طبع گوشت گنجشکها گرم و خشک است افراد صفراوی و گرم مزاجان با مصلح آن مصرف کنند و در طول روز مقداری خنکی جات استفاده کنند. ضمنا، حتما باید گنجشک ذبح شرعی شده باشد، در غیر این صورت مصرف آن حرام است. پرسش : خوردن گوشت گنجشکها چه حکمی دارد؟ پاسخ : گنجشک حلال گوشت است و اگر طبق دستور شرع، ذبح شود خوردن گوشت آن، حلال می باشد. شکار آن نیز چنانچه مطابق با مقررات و برای کسب روزی باشد نه تفریح، شرعا اشکالی ندارد. 

خواص گوشت گنجشک

گوشت گنجشکها یکی از مقوی ترین غذاهای سنتی بوده و از نظر خواص داروئی بسیار ارزشمند است. استاد شیخ یاسین اشاره می کنند به گوشت گنجشکها که برای تقویت و نیروی جنسی بسیار سریع عمل میکند و بسیار قوی است. گوشت گنجشکها برای افراد ضعیف و سرد مزاج و بلغمی و افرادی که بیماری آن ها از سردی است نعمتی بزرگ است و بسیار برای آن ها مفید می باشد. شیخ یاسین اشاره کردند: تقویت کننده قوای جسمی، جنسی و روحی است.* گنجشک: گرم است و پائین آورنده فشار خون (سرد)است و نیز درمان افسردگی

مضرات گوشت گنجشک

گوشت گنجشکها باعث یبوست میشود

قیمت گوشت گنجشک

گنجشک کبابی سیخی 5 هزار تومان

خاصیت گوشت گنجشک

برای افرادی که ام اس، پارکینسون، رعشه، سردی تن، درد استخوان و… دارند بسیار مفید است. خواص دیگر این پرنده این است که بالا برنده فشار خون است، افرادی که دچار ضعف و افت فشار هستند حتما از خوراک گوشت گنجشکها غافل نشوند. گویند اگر گنجشک را با زرده تخم مرغ طبیعی در روغن زیتون سرخ کنند و در چند وعده بجای غذای روزانه میل کنند افراد مسن را جوری نشاط و قوای جنسی دهد که انگار جوانی برومند هستند.

فروش گوشت گنجشک

گوشت گنجشکها در حال حاضر بعنوان یکی از پرخاصیت ترین گوشت ها توسط مراکز فروش گوشت در تهران خرید و فروش می شود و بوسیله مراکز و دفاتر ارائه دهنده محصولات پروتئینه بصورت بسته بندی شده عرضه می گردد. گنجشک ها پرنده هایی با جثه بسیار ریز و اندام هایی ظریف می باشند که با این جثه کوچک دارای گوشتی بسیار پرخاصیت و سودمند می باشند به همین علت مصرف گوشت شان از سوی طب سنتی و پزشکی نوین بعنوان یک داروی تقویتی معرفی شده است بطوریکه امروزه برخی از شهرها مثل تهران به تولید گوشت این پرنده می پردازند. گوشت گنجشکان اغلب با شیوه تور و شکار بدست می آید که بصورت تازه ارائه می گردند ولی در تهران برخری از مراکز این گوشت را بصورت بسته بندی شده بفروش رسانده و در دسترس خریداران قرار می دهند.

خواص گوشت گنجشک برای کودکان

از خواص مختلف گوشت گنجشکها که می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی رشد کودکان داشته باشد، نباید غافل شد.

خواص گوشت گنجشک برای زنان باردار

این عصاره در دوران بارداری مفیدترین ماده غذایی ست زیرا در این دوران باید فرد غذای کم حجم و پرخاصیت بخورد و چیزی بهتر از عصاره گوشت گنجشکها پیدا نخواهید کرد زیرا حجم کمی ازین ماده غذایی دارای پروتئین، کلسیم، آهن، فسفر یا ریزمغذی های سودمند، کمیاب و ضروری می باشد و بطور کلی ذخیره های بسیار با ارزش تلقی می گردد.

خواص گوشت گنجشک نر

اکثر علمایی که علم حکمت را خداوند به آن ها هدیه کرد از قدیم تا جدید از گوشت گنجشکها برای درمان ناباروری آقایان و نازایی زنان استفاده میکردند و همینطور هم مغز سر گنجشک (مخصوصا سرگنجشک نر)، یکی از مشهور ترین از علما و عرفا آیت الله شیخ حسن علی نخودکی اصفهانی (قدس الله سره) بود که این از مجربات ایشان هم هست. شیخ یاسین اشاره کردند که مغز سر گنجشک برای نیروی جنسی بسیار قوی عمل میکند و برای مشکلات اسپرم و منی سودمند است و برای مشکلات تخمدان بانوان هم مفید اس استاد شیخ یاسین: یک نکته مهم خدمت شما بگم؛ برای درمان مشکلات جنسی و ناباروری بهترین وقت برای شکار گنجشک وقتی هست که گفته می شود آن ها مست هستند و برهم سوار می شوند (فصل جفت گیری) که فصل جفت گیری آن ها اوایل فصل بهار تا اواسط فصل تابستان است. امید وار است یکم بیشتر به این پرنده پرخواص از این به بعد دقت شود و افرادی که از روی اگاهی استفاده از این پرنده میکنند رو بی جهت و بدون اگاهی ملامت نکنند.

گوشت گنجشک چه خاصیتی دارد

گنجشک به چه کسانی توصیه می‌شود؟ بد نیست بدانید اهالی جنوب کشور، به خصوص دزفولی‌ها علاقه خاصی به آبگوشت این پرنده کوچک دارند. گنجشک برای تقویت عمومی بدن مفید است و خوردنش به خصوص برای بچه‌ها توصیه می‌شود چراکه کلسیم موجود در آن برای عضله‌سازی بچه‌ها، که در سن رشد قرار دارند، مفید است. اگر زیاد نفخ می‌کنید، خوب است به توصیه طب سنتی خوراک گنجشک را امتحان کنید که گوشت این پرنده کوچک می‌تواند رفع‌کننده نفخ شکم‌تان باشد. البته حواس‌تان باشد اگر زیاد دچار یبوست می‌شوید، به‌جای گوشت گنجشکها تنها آب‌گوشتش را میل کنید که مانع از یبوست می‌شود اما گوشتش، باعث یبوست می‌شود!

گوشت گنجشک برای کودکان

استفاده از گوشت های مغذی برای کودکان در حال رشد، اهمیت زیادی دارد. چرا که باید نیاز های آنها سریعا مرتفع گردد تا در روند رشد آنها خللی ایجاد نشود. در خواص مشخص شده از گوشت گنجشک، مقوی بودن آن باعث شده است که کارشناسان مصرف آن را برای کودکان نیز توصیه کنند. معمولا گوشت گنجشک برای استفاده کودکان به صورت چرخ کرده می باشد که هضم آن راحت تر صورت گیرد. البته استفاده از این گوشت برای کودک باید زیر نظر متخصص انجام شود، چرا که در برخی از مواقع بهتر است از استفاده آن جلوگیری گردد.

گوشت گنجشک در بارداری

گوشت گنجشک همانطور که گفتیم برای تمامی افراد در هر سنی مفید ترین گوشت به حساب می آید که برای زنان باردار نیز اینچنین بوده و خواص متعددی را برای مادران باردار بهمراه دارد. این گوشت اگر بصورت عصاره مصرف شود می تواند بهترین مواد معدنی و ترکیبات تغذیه ای را به بدن وارد سازد. عصاره گوشت گنجشک که با روش بخار آب تهیه می شود می تواند آهن از دست رفته زنان باردار را تامین کند و انرژی از دست رفته شان را به آنها بازگرداند.

گوشت گنجشک

گوشت گنجشک بنا به گفته طب سنتی عصفور نامیده می شود و به گفته آن برای تقویت جسمانی و قوای جنسی تجویز می گردد و همچنین دخترانی که تازه به بلوغ رسیده اند و فقر شدید آهن دارند می توانند گوشت گنجش را بصورت عصاره میل کنند و از نظر کم خونی بهبودی یابند. عصاره این گوشت با همان شیوه های قدیمی در بخار آب استخراج می گردد و تمامی ریزمغذی ها، املاح معدنی ضروری و مواد کمیاب را در خود دارد به همین خاطر نوعی مکمل ویتامینه، پروتئینه و چاق کننده به حساب می آید البته مصرفش بهترین دارو برای جبران قوای از دست رفته در زنان باردار است و برای بیمارانی که در نقاهت اند اثرگذاری خوبی دارد. فواید بیشماری برای این گوشت مقوی ذکر شده اند که مهمترین آنها درمان صرع و لقوه است و به خاطر طبع گرمش تقویت کننده جسمی، جنسی و سیستم دفاعی بدن می باشد.

فواید گوشت گنجشک

گوشت مقوی گنجشک همانند سایر گوشت های قرمز دارای آهن بسیار زیادی است که علاوه بر آهن فراوان از پروتئین سرشاری برخوردار بوده و برای کودکان فواید زیادی دارد. بعضی از پرندگان اگرچه از جثه کوچکی برخوردارند اما دارای گوشتی بسیار لذیذ هستند مثل گنجشکان که از کوچک ترین پرندگان گوشتی به شمار می روند. این پرندگان پرواز قوی و قدرتمندی هم دارند و گوشت شان در برخی از شهرهای کشور مثل اهواز از مصرف بالایی برخوردار می باشد. گوشت این پرندگان قرمز است و طبیعتش گرم می باشد و بهترین ارزش تغذیه ای و درمانی را دارد.

بیشتر بخوانید : گوشت مرغ حلال است