آلتوتک

آلتوتک

آلتوتک

آلتوتک

علائم یبوست مزمن چیست؟

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۲۴ ب.ظ

علائم یبوست مزمن چیست؟

یبوست با علائم مختلف همراه است که در هر بیمار با توجه به عادات روده، رژیم غذایی و سن، و علائم درمان یبوست بسیار مهم است. برخی از شایع ترین نشانه های یبوست عبارتند از: مشکل در شروع یا پایان عمل؛ کاهش فرکانس حرکت روده؛ و مشکل در تمرین دفع مدفوع شدید پس از فشار شدید در مورد سندرم روده تحریک پذیر با درد شکم به دلیل انقباض روده؛ گاز بیش از حد، نفخ و تغییرات در عادات روده نیز رخ می دهد. انسداد روده ای شامل تهوع، استفراغ، انسداد روده و عدم توانایی حذف گاز روده است. خونریزی شکم، سردرد و از دست دادن اشتها. احساس خستگی، خستگی و ناخوشایند دهان.
ارتباط یبوست مزمن و سرطان روده بزرگ

سرطان کولون یا کولون به معنای وجود توده سرطانی بدخیم در روده بزرگ است. روده بخشی از دستگاه گوارش است که به دنبال روده باریک است و نقش مهمی در جذب مواد مغذی و آب و البته دفع زباله های مدفوع دارد. روده بزرگ یا روده بزرگ به علت گیرنده های بسیار حساس و تحریک پذیر حرکات مدفوع را در دستگاه گوارش کنترل می کند. با حرکت دادن کولون از کولون به انسداد، آب و سایر ترکیبات غذایی موجود در رژیم از بدن خارج می شود و همه چیز تا انتهای روده بزرگ، رکتوم یا انسداد دفع می شود. بنابراین هر فاکتوری که توانایی کولون را در این فرایند تغییر می دهد، به عنوان مثال بر روی اعصاب دستگاه گوارش و به خصوص کولون تاثیر می گذارد، می تواند باعث تغییر در انقباض عضلات صاف روده شود و بنابراین جذب را افزایش می دهد از آب مدفوع، می تواند باعث یبوست در فرد شود. مدفوع از روده باریک به روده بزرگ، مایع ضخیم است که در تمام قسمت های داخلی روده قرار دارد و همچنین در مناطق باریک نفوذ می کند. همانطور که جرم در طول روده بزرگ حرکت می کند، آب بیشتری جذب می شود و بیشتر سفت و سخت تر می شود. بنابراین این استحکام مانع گسترش توده های جدید به تمام قسمت های روده بزرگ می شود و آن را به مناطق نازک می برد. اما وجود یک تومور در وسط و پایین شکم روده بزرگ یا حتی در رکتوم ممکن است باعث جلوگیری از حرکت توده در روده شود. بنابراین اگر شما از یبوست مزمن یا دوره ی یبوست رنج می برید بهتر است که در اسرع وقت به پزشک بروید و علت را پیدا کنید. همانطور که گفتیم، با توجه به سرطان روده بزرگ، سریعتر بیماری تشخیص داده می شود و مراحل اولیه بیماری شروع به درمان می شود، 90٪ یا بیشتر از درمان با موفقیت انجام می شود. با پیشرفت سرطان و دخالت بخش های دیگر روده بزرگ، احتمال موفقیت در درمان کاهش می یابد. البته، در اکثر موارد، تشخیص پزشک است که هیچ سرطان وجود ندارد و علت اصلی یبوست شما کمتر مهم و کمتر خطرناک است. با این حال، سرطان یک بیماری نیست که با احتمالات نادیده گرفته شود، زیرا تشخیص بیماری روند درمان را تسهیل می کند.

  • فتاح مرادی ساکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی