آلتوتک

آلتوتک

آلتوتک

آلتوتک

جراحی درد استخوان

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۳۲ ق.ظ

جراحی درد استخوان

اگر یک عفونت قدیمی در بدن وجود داشته باشد که موجب درد استخوان شود، ممکن است جراحی برای از بین بردن بخشی از استخوان لازم باشد. گاهی اوقات جراحی برای تعمیر شکستگی یا حذف تومور ناشی از سرطان انجام می شود. جراحی مجدد ممکن است در موارد شدید که در آن مفاصل جایگزین شود استفاده شود.
پیشگیری از درد استخوان

تقویت و سلامت استخوان به جلوگیری از درد استخوان کمک می کند. برای حفظ سلامت استخوان ها، به یاد داشته باشید که باید:

تمرین منظم

مصرف کلسیم و ویتامین D

اجتناب از الکل و سیگار کشیدن

علاوه بر این، شما باید قادر به جلوگیری از آسیب دیدگی باشید. به عنوان مثال، از آسانسور استفاده از فرش های چسبیده در خانه استفاده نکنید و نور خانه را به خوبی تنظیم کنید. اگر شما در حال انجام تمرینات سنگین و زیان آور مانند بوکس و هاکی هستید، مطمئن باشید از لباس مخصوص محافظتی در لباس خود استفاده کنید.
برای درد استخوان به دکتر مراجعه کنید

بیماری های جدی علت درد استخوان هستند. بنابراین، حتی اگر درد استخوانی خفیف دارید، به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است این درد ناشی از اضطراب باشد. اگر دچار درد استخوانی با علت ناشناخته ای که در چند روز بهبود نیافته است، با پزشک خود مشورت کنید. اگر درد استخوانی همراه با کاهش وزن و اشتها یا خستگی عمومی باشد، باید با پزشک خود مشورت کنید. درد ناشی از آسیب ناشی از استخوان باید به سرعت توسط یک دکتر بررسی شود. این صدمات بدون درمان مناسب می تواند استخوان را در موقعیت اشتباه جوش دهد و از حرکت صحیح استخوان در آینده جلوگیری کند. همچنین زخم های ناشی از این آسیب ها حساس به عفونت می باشند.
درد کمر درد

شکستگی استخوان ها معمولا ناشی از حوادث، افتادن، افزایش و حوادث در طول کار می تواند باعث شکستگی استخوان شود و این شکست باعث درد شدید در منطقه آسیب دیده می شود. در این موارد علت درد استخوان روشن است. با این حال، موارد دیگری از آسیب استخوان است که به راحتی قابل مشاهده نیست اما درد استخوان. تاثیر بر روی استخوان ممکن است موجب بروز موی شود که در رادیوگرافی ساده مشاهده نشده است. البته، این شکستگی ها در سایر تکنیک های تصویربرداری مانند CT اسکن دیده می شود. ضربه به استخوان می تواند باعث ایجاد خونریزی داخل استخوان شود. این وضعیت ممکن است در رادیوگرافی ساده دیده نشود، اما در CT اسکن و تشخیص آن MRI است. کبودی های تکراری در ورزشکاران که در معرض حرکات شدید و مکرر فیزیکی می توانند باعث شکستگی های استرس شوند. این نوع شکستگی در مراحل اولیه به راحتی در رادیوگرافی ظاهر نمی شود و تشخیص MRI یا اسکن رادیوایزوتوپ است.
درد استخوان ناشی از پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان می تواند درد استخوانی را در یک محل ضعیف و ضعیف کند. Osteomalacia، ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D، می تواند باعث ضعف و درد استخوانی شود.
درد استخوان ناشی از عفونت استخوانی

استئومیلیت یا عفونت استخوانی می تواند علت درد باشد. هنگامی که عفونت استخوانی حاد است، تشخیص و واضح تر شدن آن آسان تر است. با این حال، عفونت مزمن استخوان می تواند درد را که دشوار است تشخیص دهد. آزمایشات پاراکلینیکی و تکنیک های تصویربرداری می تواند به تشخیص درد کمک کند.
درد استخوان ناشی از سرطان استخوان

حمله سلول های سرطانی به استخوان می تواند باعث درد شود. سرطان استخوان ممکن است اولیه باشد، یعنی منشا سرطان از خود استخوان است. در برخی موارد، سرطان استخوان متاستاز از مناطق دیگر است. در این موارد، یکی دیگر از بافت های بدن تبدیل به سرطانی می شود، و پس از آن حمله این سلول ها به استخوان ها باعث می شود آنها درد استخوان را درگیر کنند. سرطان مانند لوسمی یا لوسمی همچنین می تواند موجب درد استخوان شود.

  • فتاح مرادی ساکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی